„Projekt T007”(II)

2001,
obiekt, technika, własna wg autora: „aplikacja na emaliowanym metalu”,
46 x 41 x 36 cm
Dar Artysty

„Projekt T007”(IV)

2001,
obiekt, technika, własna wg autora: „aplikacja na emaliowanym metalu”,
46 x 41 x 36 cm
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

„Projekt T007”(I)

2001,
obiekt, technika, własna wg autora: „aplikacja na emaliowanym metalu”,
37 x 32 x 32 cm
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

„Projekt T007”(VI)

2001,
obiekt, technika, własna wg autora: „aplikacja na emaliowanym metalu”,
37 x 32 x 32 cm
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

z cyklu „Miasto słońca”

2002-2008,
fotografia czarno-biała,
46,5  x 30,5 cm
Dar Artysty

z cyklu „Miasto słońca”

2002-2008,
fotografia czarno-biała,
30,5  x 46,5 cm
Dar Artysty

Artur Klinaú

Ur. w 1965 r. w Mińsku. Z wykształcenia architekt. Artysta malarz, fotografik i performer autor obiektów przestrzennych. Jeden z liderów obecnej artystycznej sceny undergroundowej w Mińsku.

Od 1998 r. szefuje Białoruskiemu Stowarzyszeniu Sztuki Współczesnej, od 2001 r. jest wydawcą artystycznego magazynu "pARTisan". Jest malarzem i performerem . Klinau jest także literatem, w polskim tłumaczeniu wydana została w Wydawnictwie Czarne książka „Mińsk. Przewodnik po Mieście Słońca”. To literacki manifest współczesnego Białorusina, ukształtowanego przez komunistyczny świat pozornej szczęśliwości i bunt przeciw temu światu. To jednocześnie zbiór wspomnień i refleksji, abstrakcyjna i ocierająca się o groteskę wizja odrealnionego świata, jak i parahistoryczna opowieść, w której autor jest świadkiem, kronikarzem, ale poniekąd też – odkrywcą.

Leon Tarasewicz, polski malarz białoruskiego pochodzenia, określił pracę Klinaua „zapisem spowiedzi jego dotychczasowego życia”. Artur Klinaú opowiada o świecie, w którym się wychował, pozornej utopii, powoli, lecz skutecznie odkrywając jego zakłamanie i sztuczność. Artur Klinaú jest artystą, który na ostatnim Biennale Sztuki w Wenecji w 2011 r. reprezentował Białoruś w narodowym Pawilonie Sztuki.

W 2012 roku był gościem Małopolskiej Fundacji Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie. W ramach pobytu m. in. prowadził warsztaty ze studentami krakowskiej ASP, których tematem była fototograficzna interpretacja Nowej Huty.

Wystawa stała Kolekcji Małopolskiej

Fundacji Muzeum Sztuki Współczesnej

Dworzec PKP, Pl. Dworcowy 4

33-100 Tarnów

Wystawa czynna:

Wtorek-piątek 9:00-17:00

Niedziela 9:00-17:00

Wstęp wolny